Будьте уважні, я змінюю напрямок! Сьогодні достатньо включити покажчик повороту і всі розуміють, що ти повертаєш. Але ця, з одного боку проста річ, значно змінилася та розвинулася за останні 100 років. Експонати в MUSEUM ŠKODA покажуть вам з чого все починалося.
Самі перші автомобілі не мали покажчиків повороту. Водій повинен був висунути руку з машини та вказати напрямок руху. Винахід у вигляді стрілки у Чехословаччині належить Яну Ханушу з міста Оломоуц, який у 1922 році запатентував стрілку зі шкіряними ремінцями для велосипедистів. А у 1929 році LAURIN & KLEMENT ŠKODA 110 показала одну електромагнітну стрілку, яка керувалася ручкою на панелі інструментів.
Через кілька років одиночну стрілку було замінено системою з двох покажчиків, по одному на кожній стороні автомобіля, з електромагнітним керуванням. Для більш старіших автомобілів LAURIN & KLEMENT це рішення реалізовувалося як додаткове обладнання. Використання покажчиків напрямку в Чехословаччині стало обов'язковим у 1939 році.
Наступним етапом була система електричних покажчиків із помаранчевими скляними кришками. Спочатку це були автономні ліхтарі, розташовані окремо від фар. Перемикач управління знаходився на лівому важелі керма.
Автомобілі серії 105/120 були першими моделями ŠKODA, які мали вказівники руху прямо біля фар, хоча вони все ще не були інтегровані.
ŠKODA FAVORIT була першою моделлю, в якої покажчики напрямку були вбудовані в фару зі скляною кришкою.
Невеликі помаранчеві покажчики напрямку на передніх крилах проіснували лише кілька років до того, як вони були переміщені до бокових дзеркал. Важіль управління втратив функцію клаксона, щоб звільнити місце іншим опціям, наприклад, круїз-контролю.
Сьогодні покажчики напрямку повністю інтегровані в фари та задні ліхтарі, наприклад у ŠKODA KODIAQ.
SCALA є першим автомобілем марки ŠKODA, яка запропонувала динамічні задні індикатори (опційно). Динамічні показники легко помітити іншим учасникам дорожнього руху навіть у негоду, що є важливим внеском у покращення безпеки дорожнього руху.