В даному документі зібрані моделі, які стали для компанії ключовими в її спортивній і виробничій історії.

Більше інформації про модельний ряд можна знайти на сайті: https://heritage.skoda-auto.com/en/timeline/all-cars/

Більше інформації про героїчні звитяги спортивної заводської команди можна знайти на сайті: https://www.skoda-motorsport.com/en/

1895—1905

Велосипеди Slavia

Наприкінці 1895 року Вацлав Лаурін і Вацлав Клемент, патріоти та ентузіасти, захоплені велосипедами, вирішили перетворити свою пристрасть в кар'єру та організували виробництво велосипедів під торговою маркою "Slavia". Нове ім’я швидко стало синонімом якості та інновацій, вироблених в Чехії.

1899—1910

Laurin & Klement Motorcycles

В 1899 році розпочався випуск мотоциклів, які стали міцною основою для подальшого успіху молодої компанії L&K. Мотоцикли стали логічним продовженням продуктового ряду компанії, принесли велику кількість перемог в спортивних змаганнях і завоювали довіру у покупців, як надійний і швидкий транспорт.

L&K Type C

Окрилені успіхом свого першого мотоцикла, Лаурін та Клемент вирішують, що участь в популярних на той час мотозмаганнях може стати прекрасною рекламою. Першим гоночним болідом компанії став L&K Type C. На фото Наркис Посреднічек зі своїм гоночним мотоциклом.

L&K CCR

На фото остання модель мотоцикла, які випускались компанією L&K CCR, обсяг двигуна 812см³, потужність 4 кВт, випускались до 1910 року. На базі двигуна цього мотоцикла було розроблено двигун для першого автомобіля компанії.

1905

L&K Voiturette A

Дякуючи наполегливості та швидкому зростанню, в 1905 році з’явився перший автомобіль компанії L&K Voiturette A. Автомобіль вражав доступною ціною, високим рівнем практичності та надійності. Двоциліндровий V-подібний двигун мав потужність 7 кс та обсяг 1005 см³.

1911

L&K FCR

В 1908 році командний гонщик Отто Ієронімус на треку в Брукленді (Британія) встановив світовий рекорд на автомобілі FCS, розігнавшись до 118,72 км/год. Цікава деталь: гонщики з Млада Болеслав виступали на "серійних" авто з невеликими доробками.

1911

L&K S

У виробництво був запущений L&K S із двигуном потужністю 14 кс. Він став найбільш популярною моделлю фірми перед Першою Світовою війною. Laurіn&Klement тип S користувався попитом не тільки в країні, але й за кордоном, особливо в Росії, куди продавалося 35% машин, що випускалися.

1925

L&K-Škoda105

Перший автомобіль, випущений після об'єднання. L&K-Škoda 105. 1944 см³, 22 кВт, 85 км/год.

1925 -1929

Škoda - Hispano-Suiza

6654 см³, 74 кВт, 140 км/год. Випущено 100 одиниць. Шестициліндровий Škoda - Hispano Suiza був першим автомобілем, радіаторну решітку якого прикрашала емблема у вигляді крилатої стріли. Перший екземпляр був проданий Президенту Чехії, за яку адміністрація президента заплатила 280,000 крон.

1925-1929

L&K-Škoda 110

Останній автомобіль, що випускався сумісно L&K та Škoda. У популярного чотирициліндрового 110 на радіаторі красувались логотипи обох компаній. Було випущено кілька варіантів, наприклад: седан, фаетон, лімузин, родстер, купе, комбінований, вантажний автомобіль, швидка допомога. Випущено 2985 одиниць.

1932

Škoda 637

Гоночна історія компанії відновилася в 1933 році - тоді вперше провели змагання "1000 миль по Чехословаччині", задумані на манер італійської Mille Miglia. Три Škoda 637 зайняли друге, третє і четверте місця в класі автомобілів з об'ємом двигуна 2 л. 1961 см³, 37 кВт, 100 км/год.

1934

Škoda 421 Popular

Вперше модель окрім цифрового позначення, яке зазвичай означало кількість циліндрів і потужність, має власну назву. 1195 см³, 21 кВт, 90 км/год.

1934

Škoda 418 Rapid

903см³, 18 кВт, 90 км/год. Škoda 418 Rapid відкрив нову еру автомобілів середнього класу. Під капотом розташовувався 4-циліндровий двигун об'ємом 1 195 см³ і потужністю в 26 к.с. Автомобіль пропонувався в версії з двома дверима Tudor, чотиридверний седан і з двома дверима напівкабріолет (на фото).

1934

Škoda 640 Superb

1934 рік. Виходить розкішний Škoda 640 Superb 2492 см³, 55 кВт, 110 км/год. До 1949 року Škoda продала 600 одиниць Superb для цивільного ринку. Бестселером став чотиридверний лімузин з шістьма бічними вікнами. Також пропонувалася версія в кузові седан і кабріолет.

1935

Škoda Rapid Six

В 1935 році у гоночної команди Škoda було чотири спеціально побудованих Škoda Rapid Six з двомісним обтічним кузовом. Дякуючи двигуну з підвищеним моментом стискання, максимальна швидкість підвищилась до 130 км/год.. 1961 см³, 37 кВт, 130 км/год.

1936

Skoda-Popular

В 1936 році автомобільний світ сколихнула Skoda-Popular з новою системою трансмісії, що виграла другий заїзд на ралі в Monte Carlo Rally в категорії авто з двигуном до 1500 см³. 1386 см³, 22 кВт, 110 км/год. Завдяки цьому Škoda пустила цей автомобіль в серію, але обмеженою, всього 72 екземплярами.

1941-1943

Škoda Superb 3000 KFZ 15 (Type 956)

Škoda виготовляла військову версію Типу 924 для Вермахту та союзників нацистів. Виробництво відбувалось в окупованій нацистами Богемії й розпочалось з задньопривідного Типу 952, а закінчилось повнопривідним Типом 956. Існували 3 військові версії: KFZ 21, KFZ 15 та військова карета швидкої допомоги.

1945

Škoda 1101

Першою моделлю компанії в 1945 р. стала Škoda 1101. Модернізована версія довоєнного Škoda 421 Popular в чотиримісному дводверному виконанні "Tudor". За п’ять років було виготовлено понад 66000 автомобілів Škoda 1101 у різних версіях, включаючи кабріолет, родстер, фургон доставки та швидку допомогу.

1950

Škoda Sport і Supersport

Автомобілі були оснащені форсованими двигунами, включаючи варіант двигуна об'ємом 1490 см³ з нагнітачем Ruta, з максимальною швидкістю понад 200 км/год та потужністю 120 к.с. Успіх в автоспорті став відмінною рекламою для Škoda 1101/1102 на зовнішніх ринках.

1955

Škoda 440 Spartak

Недорогий, надійний та економічний автомобіль незабаром став бестселером свого часу. Чотирициліндровий двигун і задній привід з потужністю 40 к.с. дозволили автомобілю досягти максимальної швидкості 110 км/год. Користувалась хорошим попитом. Було виготовлено 75417 од. 1089 см³, 41 к.с., 110 км/год.

1957

Škoda 1100 OHC

Цю модель ентузіасти заводу Škoda побудували у вільний час в 2 дослідних екземплярах. При обсязі 1089 кубів він має потужність 92 к.с. при 7700 об/хв, а максимальна частота обертання колінвалу становила 8500 об/хв.

1959

Škoda Octavia

Відбулась прем’єра Škoda Octavia, назва якої походила від латинського слова octo (вісім), так як вона стала восьмою моделлю від Popular 420 у 1934 р. Octavia мала високу якість, просторий салон і повноцінну незалежну підвіску і пружини спереду. Випускалась також в кузові універсал і кабріолет.

1961

Škoda Felicia

Завдяки своєму елегантному дизайну та характерним хвостовим плавникам, відкритий автомобіль був одним із найбільш привабливих представників Škoda 1960-х. Сьогодні Felicia вважається однією з найзаповітніших класиків бренду Škoda. 1089 см³, 50 к.с., 135 км/год.

1964

Škoda 1000 MB

Škoda 1000 MB був першим Škoda з розташуванням двигуна позаду та несівним кузовом. З просторим чотиридверним салоном, незалежною підвіскою, алюмінієвим блоком двигуна та 4-ст. коробкою передач він був одним з найкращих транспортних засобів в однолітровому класі.

1967

Škoda 1000 MB Rallye

Компанія покращила власний імідж, надавши чотири нових автомобіля для участі в місцевому ралійному чемпіонаті гонщикам у версії А2 (серед них був і Карел Шімек). Автомобіль мав двигун потужністю 65 к.с. Дякуючи успішному виступу гонщиків на цих автомобілях, в 1969 році було експортовано більше 30 од

1966

Škoda 1000 MB B5

Однолітровий двигун, який завдяки подвійним карбюраторам Jikov 32 SOPc, жароміцним (понад 280°С) розподільним валам, спеціально розробленому впускному колектору та більшим впускним клапанам видавав максимальну потужність 75 к.с. при 6500 об./хв. і максимальний крутний момент 88 Нм при 5000 об./хв..

1970

Škoda 110 R

Елегантне купе додало спортивного характеру дорожнім версіям. Дводверна версія, також відома як "Ерко", випускалась з заднім приводом накладом майже 57 000 одиниць. Чотирициліндровий двигун потужністю 1,107 см³ розганяв автомобіль до максимальної швидкості 140 км/год.

1975

Škoda 130RS

До гонок була допущена Škoda 130RS - одна з найбільш титулованих в класі 1300, що принесла для Škoda найбільш вагомі титули в наступний спортивний період. В 1974 році до Чехословаччини для омологації 130RS приїхав комісар міжнародної спортивної комісії FIA Пол Фрер, минулий чемпіон Ле-Мана.

1984

Škoda 130LR

На ралійних етапах всього світу домінували “монстри”, такі як Audi Sport quattro або Peugeot 205 Turbo 16. Гонщику Gerhard Kalnay вдалось випередити решту учасників і посісти 1 місце серед 19 авто, що фінішували (всього стартувало 61). 1289 см³, 130 к.с., 220км/год.

1987

Škoda Favorit

Škoda Favorit - сучасна концепція автомобіля з переднім розташування двигуна, приводом на передні колеса, трансформованим салоном та кузовом хетчбек. За всі роки виробництва Favorit був проданий в кількості 783167 одиниць. 1289см³, 58 к.с., 150 км/год.

1991

Škoda Favorit FL

Фейсліфт моделі Škoda Favorit в співробітництві з німецькими інженерами. 1289 см³, 58 к.с., 150 км/год

1994

Škoda Favorit 136 LA

Укомплектований 1,3-літровим мотором, виграв перший світовий чемпіонат FIA F2 для 2 л машин у таких серйозних суперників, як Nissan, Renault та GM / Vauxhall.

1994

Škoda Felicia

Слідом за Škoda Favorit в 1994 році з’являється наступний бестселер компанії - модель, яка стала першою моделлю, що випускалась під керівництвом Volkswagen Group, Škoda Felicia. Новий автомобіль відповідав міжнародним стандартам щодо якості, технології, безпеки, комфорту та стилю.

1996

Škoda Octavia

В 1996 році з'явився наступний справжній бестселер компанії, модель Škoda Octavia. Модель згодом отримала велику кількість модифікацій, варіантів приводу, коробок передач і двигунів, дискові гальма на всіх колесах і двозонний клімат контроль.

1997

Škoda Octavia Kit Car 1500

В 1997 році компанія представила дану версію Škoda Octavia Kit Car 1500 для участі в деяких етапах WRC. Автомобіль отримав 5-клапанний 2-літровий двигун, потужністю 270 к.с. максимальна швидкість становила 200 км/год.

1999

Škoda Octavia WRC

Перший автомобіль Škoda, який коли-небудь брав участь у World Rally Championship. Автомобіль був цілком підготовлений для їзди надзвичайно складними етапами світових ралійних ділянок за будь-яких погодних умов. Це була найдорожча і найшвидша модель Octavia.

1999

Škoda Fabia

Наступниця Škoda Felicia, але через її популярність обидві моделі випускались майже 2 роки паралельно. Всього за п'ять років було вироблено понад 1 мільйон автомобілів. У 2000 році Fabia пройшла краш-тест EuroNCAP з результатом чотири зірки захисту дорослих екіпажів.

2001

Škoda Montreux

Перший флагман Škoda в сучасній історії був представлений на автосалоні в Женеві в 2001 році під назвою Škoda Montreux. Це було наслідком успіху Škoda Octavia L, який служив переважно офіційним державним автомобілем. Надалі назву було змінено на честь відомого в минулому Superb.

2003

Škoda Fabia WRC

Škoda Fabia WRC в 2003 році прийшла на заміну Octavia WRC 1999 см³, 300 к.с., 210 км/год.

2008

Škoda Superb

Компанія вирішила скласти конкуренцію в надзвичайно тісному сегменті люксових седанів, запропонувавши своїм клієнтам дійсно універсальний автомобіль з просторим, зручним і продуманим салоном, який з легкістю здатний перевезти усю сім’ю в комфортних умовах.

2009

Škoda Yeti

Комусь подобається її зовнішність, комусь - ні, проте з цією моделлю Škoda зайняла нову для себе нішу - компактних позашляховиків, які набирали популярність в ті часи. Побудована на базі Octavia Scout. Випускався з різними двигунами і в різних комплектаціях, включно з L&K.

2009

Škoda Fabia S2000

Škoda Fabia S2000 в 2009 році прийшла на заміну Octavia Fabia WRC 1996 см³, 203 кВт, 190 км/год

2012

Škoda Rapid

Компанія кардинально змінила концепцію і зовнішній вигляд - виконала повний ребрендинг. Незмінними залишились надійність, функціональність, універсальність і філософія Human Touch.

2016

Škoda Kodiaq

Перший повноцінний SUV компанії. Відповідає всім характеристикам оновленої Škoda: кришталевий дизайн, неперевершена просторість салону, практичність, оснащеність та обладнання, яке зазвичай притаманне автомобілям більш високого класу.

2019

Citigo eIV

Citigo eIV - старт нової ери - ери eMobility. Електромобіль.

2019

Škoda Fabia Rally2 evo

2015 рік Škoda Fabia2 - бойовий болід заводської команди Škoda Motorsport. В 2019 році компанія випустила модернізовану версію Škoda Fabia Rally2 evo. Перед інженерами стояло не просте завдання - розробити автомобіль, який дозволив би легко перемагати на ралійних етапах по всьому світу.