Цікаві факти про системи запуску двигуна

Ви, мабуть, знаєте, що двигун перших автомобілів заводився за допомогою кривошипної ручки в той час, як в сучасних моделях цю функцію виконує одна кнопка. Але чи знаєте ви, що відбувалося з системою запуска двигуна впродовж цього часу?

1908. LAURIN & KLEMENT BSC

Сама ідея ключа, вставленого в замок запалення на панелі приладів, з'явилася дуже давно і зустрічається на перших автомобілях, виготовлених в Млада Болеслав. Цей ключ, однак, використовувався лише для замкнення електричного контуру, а не для запуску двигуна. Водій повинен був повернути ключ, вручну відкрити подачу палива та мастила, налаштувати запалювання за допомогою важеля на кермі і лише після цього запустити автомобіль за допомогою кривошипної ручки. Після зупинки водій повинен був повернути ключ на півоберта, щоб вимкнути двигун та закрити крани подачі бензину та мастила.

1929. LAURIN & KLEMENT 110

Модель LAURIN & KLEMENT 110, була виготовлена у 1925 році і продовжувала свою присутність на ринку, як одна з перших моделей ŠKODA після злиття з новим власником на базі Plzen. LAURIN & KLEMENT 110 була оснащена електричним пусковим механізмом. Запуск за допомогою кривошипної ручки все ще використовувався. Важіль дроселя був розташований з правого боку приладової панелі. Дросель застосовувався для холодного пуску карбюраторних двигунів, створюючи більш багату суміш бензину / повітря для запалювання.

1940. ŠKODA SUPERB 4000, type 919

З часом електричні стартери ставали більш надійнішими і запуск двигуна за допомогою кривошипної ручки почав зникати. Внаслідок чого в нижній частині решітки, де немає хромованої обробки, отвір для кривошипної ручки зменшився. Керування дроселем було перенесено на панель приладів.

1960. ŠKODA OCTAVIA, type 985

У післявоєнній OCTAVIA замок запалення був розташований зліва від керма, а дросель знаходився посередині приладової панелі. Навіть цю OCTAVIA можна було все-таки запустити механічно, використовуючи кривошипну ручку, що входила у набір інструментів. Отвір був схований під передньою номерною табличкою.

1966. ŠKODA 1000 MB

Першим автомобілем ŠKODA без можливості запуску двигуна з кривошипною ручкою була знаменита 1000 МВ. Замок запалювання був переміщений в праву частину приладової панелі (нижче рівня керма), а між передніми сидіннями був розташований важіль повітряної заслонки. Цей макет використовувався до кінця 1980-х.

1988. ŠKODA FAVORIT

Останньою моделлю ŠKODA з механічним дроселем була ŠKODA 125 L. І хоча FAVORIT мав двигун з карбюратором, проте дросель був автоматизованим: щоб запустити двигун водію потрібно було просто повернути ключ запалювання.

1999. ŠKODA FABIA

Протягом багатьох десятиліть ключ запалювання був суцільним. Цей формат дизайну, однак, почав змінюватися в кінці 20 століття. Для початку ключ почав включати в себе іммобілайзер - електронний пристрій, який унеможливлював запуск двигуна неправильним ключем. Першим автомобілем ŠKODA з іммобілайзером став FELICIA, у 1994 році. Наступним етапом був центральний замок з дистанційним керуванням, що означало, що ключ не потрібно фізично вставляти у двері, щоб розблокувати машину, і, нарешті, у 1999 році з'явилася перша модель ŠKODA із ключем, який складається - FABIA, 2000 модельного року.

2010. ŠKODA SUPERB

Сучасні моделі ŠKODA оснащені найсучаснішою системою входу та запуску без ключа: ключ може залишатися у кишені водія, і все, що потрібно робити водієві, щоб запустити двигун - натиснути кнопку запалювання на приладовій панелі. Першим автомобілем ŠKODA, який презентував систему без ключів - KESSY, був SUPERB у 2010 році.