Цікаві факти про системи запуску двигуна

Ви, мабуть, знаєте, що двигун перших автомобілів заводився за допомогою кривошипної ручки в той час, як в сучасних моделях цю функцію виконує одна кнопка. Але чи знаєте ви, що відбувалося з системою запуска двигуна впродовж цього часу?

1908. LAURIN & KLEMENT BSC

Сама ідея ключа, вставленого в замок запалення на панелі приладів, з'явилася дуже давно і зустрічається на перших автомобілях, виготовлених в Млада Болеслав. Цей ключ, однак, використовувався лише для замкнення електричного контуру, а не для запуску двигуна. Водій повинен був повернути ключ, вручну відкрити подачу палива та мастила, налаштувати запалювання за допомогою важеля на кермі і лише після цього запустити автомобіль за допомогою кривошипної ручки. Після зупинки водій повинен був повернути ключ на півоберта, щоб вимкнути двигун та закрити крани подачі бензину та мастила.

 

 

1929. LAURIN & KLEMENT 110


 

Модель LAURIN & KLEMENT 110, була виготовлена у 1925 році і продовжувала свою присутність на ринку, як одна з перших моделей ŠKODA після злиття з новим власником на базі Plzen. LAURIN & KLEMENT 110 була оснащена електричним пусковим механізмом. Запуск за допомогою кривошипної ручки все ще використовувався. Важіль дроселя був розташований з правого боку приладової панелі. Дросель застосовувався для холодного пуску карбюраторних двигунів, створюючи більш багату суміш бензину / повітря для запалювання.

1940. ŠKODA SUPERB 4000, type 919

З часом електричні стартери ставали більш надійнішими і запуск двигуна за допомогою кривошипної ручки почав зникати. Внаслідок чого в нижній частині решітки, де немає хромованої обробки, отвір для кривошипної ручки зменшився. Керування дроселем було перенесено на панель приладів.

 

 

1960. ŠKODA OCTAVIA, type 985

 

 

У післявоєнній OCTAVIA замок запалення був розташований зліва від керма, а дросель знаходився посередині приладової панелі. Навіть цю OCTAVIA можна було все-таки запустити механічно, використовуючи кривошипну ручку, що входила у набір інструментів. Отвір був схований під передньою номерною табличкою.

1966. ŠKODA 1000 MB

Першим автомобілем ŠKODA без можливості запуску двигуна з кривошипною ручкою була знаменита 1000 МВ. Замок запалювання був переміщений в праву частину приладової панелі (нижче рівня керма), а між передніми сидіннями був розташований важіль повітряної заслонки. Цей макет використовувався до кінця 1980-х.

 

 

1988. ŠKODA FAVORIT

 

 

Останньою моделлю ŠKODA з механічним дроселем була ŠKODA 125 L. І хоча FAVORIT мав двигун з карбюратором, проте дросель був автоматизованим: щоб запустити двигун водію потрібно було просто повернути ключ запалювання.

1999. ŠKODA FABIA

Протягом багатьох десятиліть ключ запалювання був суцільним, подібно до звичайних дверних ключів. Цей формат дизайну, однак, почав змінюватися в кінці 20 століття. Для початку ключ почав включати в себе іммобілайзер - електронний пристрій, який унеможливлював запуск двигуна неправильним ключем. Першим автомобілем ŠKODA з іммобілайзером став FELICIA, у 1994 році. Наступним етапом був центральний замок з дистанційним керуванням, що означало, що ключ не потрібно фізично вставляти у двері, щоб розблокувати машину, і, нарешті, у 1999 році з'явилася перша модель ŠKODA із ключем, який складається - FABIA, 2000 модельного року.

 

 

2010. ŠKODA SUPERB

 

 

Сучасні моделі ŠKODA оснащені найсучаснішою системою входу та запуску без ключа: ключ може залишатися у кишені водія, і все, що потрібно робити водієві, щоб запустити двигун - натиснути кнопку запалювання на приладовій панелі. Першим автомобілем ŠKODA, який презентував систему без ключів -  KESSY, був SUPERB у 2010 році.