Цікаві факти про важілі перемикання передач ŠKODA

Сучасні автоматичні коробки передач, що виробляються у місті Vrchlabí, - одні з найскладніших компонентів автомобіля.

1906. Laurin & Klement VOITURETTE A

У перших транспортних засобах, таких як 1906 L&K Voiturette A, важіль перемикання передач знаходився по праву руку водія, разом із важелем ручного гальма (який знаходився далі від керма). Три швидкості руху вперед і одна передача заднього ходу фіксувалися за допомогою засуву.

 

1913. Laurin & Klement Sg

 

Згодом кабіни виготовлялися більш закритими, але вони були досить вузькими - не вистачало місця для важеля переключення передач та ручного гальма. Конструкторське рішення полягало у встановленні важелів ззовні кабіни - Laurin & Klement Sg 1913 року.

1929. Laurin & Klement ŠKODA 110

У 1920-х роках, коли салони автомобілів стали більшими, важіль переключення передач був перенесений в кабіну. В той час у Чехословаччині панував лівосторонній рух, тобто кермо в автомобілі було праворуч, а важіль розміщувався посередині на підлозі.

 

1937. ŠKODA POPULAR MONTE CARLO

 

Більшість автомобілів 1930-х років - наприклад, купе ŠKODA POPULAR MONTE CARLO - мали триступінчасті коробки передач. Однак легкові автомобілі, як правило, оснащуються чотириступінчастими коробками передач. В цей час починають з'являтися перші діаграми перемикання передач на важеліях.

1960. ŠKODA OCTAVIA

Пізніше важіль перемикання передачі був перенесений на рульову колонку, що дозволило замінити два окремі передні сидіння на велику, зручну лавку.

 

1966. ŠKODA 1000 MB

 

Однак з 1996 року важіль переключення передач назавжди перемістився на підлогу в автомобілях ŠKODA.

1989. ŠKODA 125 L

Лінійка автомобілів ŠKODA 105/120/130 була революційною у еволюції важелів переключення передач. Стару круглу ручку, виготовлену з твердого пластику, поступово замінювали більш м’якою ручкою з пінопласту PUR, а схема перемикання передач зображалася на вітровому склі. У 1985 році ŠKODA 130 стала першою в модельному ряду ŠKODA, яка була оснащена п'ятиступінчастою коробкою передач.

 

1996. ŠKODA OCTAVIA

 

Першою моделлю ŠKODA, яка була оснащена автоматичною чотириступінчастою коробкою передач, стала OCTAVIA 1996 року.

2018. ŠKODA KAROQ

Сучасні автомобілі ŠKODA пропонують клієнтам на вибір п'яти- або шестиступінчасті механічні коробки передач та шести- або семиступінчасті автоматичні системи. Деякі з цих агрегатів виготовляються на заводах ŠKODA у містах Млада Болеслав та Врхлабі. Коробки передач DQ 200 вважаються вершиною сучасних технологічних знань. 352 компоненти та два зчеплення забезпечують перемикання передачі за мілісекунди.