Легкові автомобілі змінилися невпізнанно протягом більше ніж сто років свого існування. Незмінним залишилося лише одне - 4 колеса.
Перший автомобіль, сконструйований Вацлавом Лауріном та Вацлавом Клементом у Млада Болеслав, був Voiturette A (випущений з 1905 по 1910 рр.). Оснащувався дерев'яними спицевими колесами зі сталевими ободами, які кріпилися до осі єдиною центральною гайкою. Таке рішення використовувалося до початку 1930-х років. Як додаткова опція на легкових автомобілях LAURIN & KLEMENT встановлювалися дротяні колеса Rudge - Whitworth, імпортовані з Англії.
Через погану якість доріг, колеса часто проколювалися. В той час і виникло поняття - запасне колесо. До запчастин відносилися сама шина та труба.
Для зручності водія та щоб спростити заміну коліс, у 1920 роках з’явився повністю знімний обід, який кріпився до корпуса за допомогою шести гвинтів по окружності. Таким чином центральна частина залишається на місці і змінюється лише обід та шина.
Незабаром з’явилася мода на гладкі колеса з пресованого металу. Такі колеса виготовлялися серійно, що суттєво знизило вартість автомобіля. Запасне колесо перемістилося до задньої частини автомобіля і новою нормою стала наявність двох запасних коліс (обід, шина та трубка).
Легкі спицеві колеса, часто з білою смужкою на шині, стали модними у 1934 році. Колеса такого типу почали використовувати на моделях POPULAR, RAPID, FAVORIT та SUPERB. Популярний дизайн пережив Другу світову війну і його можна знайти на деяких повоєнних моделях 1950-х років (ŠKODA 1101 TUDOR та лінійка 1200, 1201 та 1202) і навіть 1960-х років (ŠKODA 440 SPARTAK і 450).
Запасне колесо у POPULAR MONTE CARLO було перенесено до багажника. Насправді багажний відсік був достатньо великим, щоб у стандартній комплектації помістити два комплектних запасних колеса.
На рубежі 1960-х років ŠKODA випустила сталеві колеса нового покоління. Ці колеса були представлені на автомобілях OCTAVIA, FELICIA, 1000 МБ, 100 та 120 до кінця 1970-х.
У 1981 році бренд запустив виробництво 13-дюймових сталевих коліс з вентиляційними отворами по окружності обода. Ще одним нововведенням стала пластикова кришка.
Вацлав Лаурін і Вацлав Клемент були б здивовані. Алюмінієві колеса домінують у асортименті продукції ŠKODA в наші дні і доступні у багатьох розмірах та дивовижних конструкціях. ŠKODA пропонує легкосплавні колеса для всіх моделей KAROQ, KODIAQ і SUPERB. Цим колесам також віддають перевагу близько 60% власників FABIA та 70% власників CITIGO на чеському ринку.