Фінансові результати Škoda Auto за перше півріччя 2025 року

Перше півріччя 2025 року стало надзвичайно успішним для Škoda Auto: клієнтам по всьому світу було поставлено 509 400 автомобілів, що становить зростання на 13,6% у річному обчисленні.

Сильні продажі також відображені у фінансових результатах компанії: виручка зросла до 15,070 млрд євро (+10,4%), операційний прибуток досяг 1,285 млрд євро (+11,8%), а чистий грошовий потік склав 1,443 млрд євро (+2,5%). Рентабельність продажів залишалася стабільною на рівні 8,5% (8,4%). Вперше в історії Škoda стала третім найпопулярнішим брендом у Європі, обійшовши конкурентів за темпами зростання (ЄС-27 плюс Велика Британія, Швейцарія, Норвегія та Ісландія).

Чеський виробник прагне до кінця десятиліття забезпечити собі постійне місце серед трійки провідних брендів у Європі. На європейському ринку Škoda поставила клієнтам 409 100 автомобілів (+10,5%), значно перевершивши ринок загалом. Високий попит на електричні та гібридні моделі з підзарядкою від мережі відіграв ключову роль у цьому успіху. У Європі Škoda поставила клієнтам 72 000 електромобілів та 21 400 гібридних автомобілів із підзарядкою від мережі, що разом становить 22,8% поставок. Škoda Auto також значно посилила свою присутність в Азії, поставивши 33 300 автомобілів клієнтам в Індії. Завдяки цьому вдалось встановити новий рекорд для бренду на його 25-й рік на субконтиненті, показавши зростання на 107,7% порівняно з минулим роком. У В'єтнамі розпочалися продажі першої моделі Škoda місцевого виробництва – позашляховика Kushaq.

Клаус Цельмер, генеральний директор Škoda Auto, коментує: «Škoda Auto процвітає, демонструючи солідні фінансові результати за перше півріччя 2025 року, незважаючи на значні виклики в нашій галузі. Ми знову досягли зростання за нашими основними ключовими показниками ефективності та продемонстрували, що ми є одним із найприбутковіших автомобільних брендів у сегменті масових продажів. Ці фантастичні результати є свідченням стійкої бізнес-моделі. Кількість наших замовлень доводить, що наша стратегія електромобілів також відповідає плану: до кінця червня було зроблено понад 120 000 замовлень на наші повністю електричні нові моделі Enyaq та Elroq. Я глибоко вдячний за позитивну реакцію клієнтів, а також нашим постачальникам і дилерським партнерам за їх вирішальний внесок».

Хольгер Петерс, член правління Škoda Auto з питань фінансів, ІТ та юридичних питань, наголошує: «Наші ключові фінансові показники залишаються дуже стабільними, оскільки ми спираємося на 2024 рік – найкращий фінансовий рік в нашій історії. Зростання операційного прибутку та постійно висока рентабельність продажів відображають дисципліноване управління витратами в поєднанні з високим попитом клієнтів, що ставить нас серед провідних брендів серед масових поставок. Програма Next Level Efficiency+ вже дає відчутні результати, зокрема, завдяки оптимізації структури наших витрат та виробничих процесів. Заглядаючи в майбутнє, синергія в рамках основної групи брендів продовжуватиме використовувати значну економію за рахунок масштабу. Ми також вживаємо проактивних заходів для забезпечення майбутнього нашого бізнесу, розширюючи наші можливості управління даними, закладаючи основу для розширеної інтеграції штучного інтелекту та підвищення операційної ефективності. Ці результати та наша надійна бізнес-модель дозволяють нам долати майбутні виклики цього трансформаційного періоду з позиції сили».

Мартін Ян, член правління Škoda Auto з питань продажів та маркетингу, додає: «Представляючи спортивні версії RS нових Enyaq та Elroq у першій половині 2025 року, ми ще більше посилюємо емоційну привабливість нашого бренду та розширюємо нашу лінійку повністю електричних автомобілів на ключових ринках. Загалом ми досягли рекордних часток ринку в кількох країнах, включаючи Німеччину, Австрію, Швецію та Францію. Наша стратегія інтернаціоналізації також набирає обертів – у Туреччині ми досягли найбільшої кількості поставок клієнтам. В Індії Kylaq користується винятковим успіхом, продажі якого зросли майже на 108% до історичного максимуму. Ще однією віхою є запуск Kushaq у В'єтнамі, який виробляється на новому місцевому заводі у партнерстві з Thanh Cong Group».

Škoda Auto святкує 130-річчя рекордними результатами в Європі та за її межами
У першій половині 2025 року Škoda Auto досягла солідних результатів у всьому світі, поставивши клієнтам 509 400 автомобілів – зростання на 13,6% у річному обчисленні. Це зростання було зумовлене зростанням продажів на ключових ринках Європи та Індії, а також найширшим і найсучаснішим модельним рядом Škoda на сьогодні, який пропонує всі основні силові агрегати.

Вперше за свою 130-річну історію Škoda стала третім найпопулярнішим брендом у Європі (ЄС-27 плюс Велика Британія, Швейцарія, Норвегія та Ісландія). Поставки в цьому регіоні досягли 409 100 автомобілів, що на 10,5% більше, ніж за аналогічний період минулого року. Це включає найбільший окремий ринок Škoda, Німеччину, де було поставлено 100 700 автомобілів – зростання на 10,5% у річному обчисленні. Інші прибутки були зафіксовані у Великій Британії (43 800 автомобілів; +16,5%), Іспанії (21 100 автомобілів; +20,3%), Австрії (15 200 автомобілів; +25,7%), Швеції (8 500 автомобілів; +54,0%) та Франції (24 400 автомобілів; +13,5%). Чеська Республіка та Данія також зробили значний внесок.

Стабільні фінансові результати: зростання доходів та прибутку з надійною рентабельністю У першій половині 2025 року Škoda Auto повідомила про дохід у розмірі 15,07 млрд євро (+10,4%), при цьому операційний прибуток зріс до 1,285 млрд євро (+11,8%), а чистий грошовий потік досяг 1,443 млрд євро, що на 2,5% більше, ніж у попередньому році. Рентабельність продажів залишалася високою на рівні 8,5% (2024: 8,4%). Ці результати були зумовлені не лише високим попитом клієнтів, але й суворою дисципліною витрат. Постійне зростання доходів в останні роки демонструє ефективність стратегії та бізнес-моделі Škoda Auto навіть за складних ринкових умов.

Електрифікація стрімко прискорюється: нові моделі Enyaq та Elroq очолюють рейтинги
Електричні моделі Škoda залишаються популярними: компанія поставила 72 000 електромобілів та 21 400 гібридних автомобілів із підзарядкою від мережі клієнтам у Європі. Разом на них припадає 22,8% поставок (перше півріччя 2024 року: 9,4%). Майже кожен четвертий автомобіль Škoda, проданий у Європі, тепер оснащений електрифікованим силовим агрегатом. Цей показник був зумовлений високим попитом на повністю електричні моделі Enyaq та Elroq, а також на гібридні автомобілі Superb та Kodiaq із підзарядкою від мережі останнього покоління, які пропонують запас ходу на електротязі понад 100 км, що підкреслює успішну трансформацію Škoda до сталого розвитку мобільності.

Elroq мав значний успіх у першій половині року, посівши лідируючі місця серед електромобілів на європейському ринку у квітні, травні та червні. Як у Чеській Республіці, так і в Данії, це був найпопулярніший електромобіль серед моделей BEV протягом перших шести місяців 2025 року. Новий Enyaq також продовжує демонструвати високі результати, посівши друге місце в сегменті BEV у Швейцарії за той самий період.

Загалом, Octavia залишається найпопулярнішою моделлю Škoda, з 97 500 поставками клієнтам, за нею йдуть Kodiaq та Kamiq.

Міжнародні досягнення: зростання в Індії та запуск Kushaq у В'єтнамі
Škoda досягла свого найкращого результату в Індії, поставивши близько 33 300 автомобілів – що на 107,7% більше, ніж минулого року. Нещодавно представлений Kylaq зробив значний внесок у цей успіх, оскільки до кінця червня його отримали понад 20 000 клієнтів. Ці результати зміцнюють позиції Škoda серед семи провідних автомобільних брендів в Індії.

У березні 2025 року Škoda Auto Volkswagen India Private Limited (ŠAVWIPL) перевищила позначку в 500 000 двигунів, випущених на її заводі в Пуне.

У В'єтнамі розпочалися продажі Kushaq, який виробляється на місці у партнерстві з Thanh Cong Group. Поряд з Kushaq, в'єтнамська лінійка Škoda вже включає позашляховики Karoq та Kodiaq, які імпортуються з Європи. У найближчі місяці асортимент буде розширено за рахунок седана Slavia.

Порівняння ключових показників H1 2025 vs H1 2024**

* Група Škoda Auto складається з Škoda Auto a.s, Škoda Auto Slovensko s.r.o., Škoda Auto Deutschland GmbH, Škoda Auto Volkswagen India Pvt. Ltd.

** Відсоткові відхилення розраховуються на основі неокруглених цифр.

*** Включає виробництво в групі Škoda Auto, за винятком виробництва на партнерських складальних заводах у Китаї та Словаччині, але включаючи інші бренди групи, такі як SEAT, VW та Audi; виробництво автомобілів, за винятком комплектів/комплектів.

**** Включає продажі групи Škoda Auto дистриб'юторським компаніям, включаючи інші бренди групи, зокрема Seat, VW, Audi, Porsche та Lamborghini.

Поставки автомобілів у першому півріччі 2025 року

Поставки автомобілів Škoda клієнтам

Поставки автомобілів Škoda клієнтам у першому півріччі 2025 року (в одиницях, округлено, за моделями; відсоткова зміна порівняно з першим півріччям 2024 року)