Škoda Auto показує чудові результати в першому кварталі

2. května 2024

Octavia залишається бестселером марки, за нею йдуть Kamiq, Fabia та Karoq

Škoda Auto розпочала 2024 р. зі стабільними фінансовими результатами та результатами продажів. Попит на авто Škoda залишається високим: за перші три місяці 2024 року автовиробник поставив 220 500 автомобілів по всьому світу (+5,2%). Рентабельність продажів (RoS) залишається високою та досягає рівня 8,1%, чистий грошовий потік - 457 мільйонів євро (+10,7%). У першому кварталі відбулося помірне зниження доходу від продажів на 3,2%, що склало 6 574 млн євро порівняно з попереднім роком, а операційний прибуток склав 535 млн євро, що становить зниження на 1,3%. Частково це було пов’язано зі зростанням витрат на матеріали.

У Німеччині, найбільшому окремому ринку Škoda Auto, компанія поставила 43 500 автомобілів у період з січня по березень, що на 3300 одиниць більше, ніж у попередньому році. Це найвище зростання поставок для бренду в першому кварталі 2024 року. Друге та третє місце за зростанням продажів посіли Польща та Ірландія.

Найпопулярнішою моделлю бренду серед тих, що найчастіше купують залишається Octavia: продано 61 200 одиниць (+36%). Виробництво оновленої версії почалося на початку квітня на головному заводі в Млада-Болеславі. Крім того, повністю електрична модель Enyaq зафіксувала глобальні поставки 14 000 одиниць, що на 12,3% більше, ніж за той самий період 2023 року.

Клаус Целлмер, генеральний директор Škoda Auto, каже: «Škoda Auto продемонструвала гарні показники в першому кварталі, ще раз показавши надійну бізнес-модель, побудовану на привабливих продуктах, адаптованих до повсякденного життя наших клієнтів. Після викликів останніх кількох років ми бачимо стійкий попит клієнтів і зберігаємо нашу здатність виконувати їх запити. Попри те, що майбутнє стає все більш електричним, ми підтримуємо наші моделі ICE та гібридні моделі, які разом надають клієнтам свободу вибору в епоху переходу. Наша клієнтоорієнтована стратегія допоможе збільшити частку ринку в Європі, одночасно розвиваючись на нових міжнародних ринках в Азії та на Близькому Сході».

Хольгер Петерс, член правління Škoda Auto з питань фінансів, інформаційних технологій і права, коментує: «Після рекордного 2023 року ми розпочали перший квартал 2024 року дуже впевнено. З операційним прибутком у розмірі 535 мільйонів євро за перші три місяці ми успішно зберегли показники на рівні, близькому до показників попереднього року, із загальним доходом у 6 574 мільйони євро. Крім того, ми досягли збільшення чистого грошового потоку на 10,7% до 457 мільйонів євро. Ці результати дозволяють нам фінансувати майбутні інвестиції з власних ресурсів. Тільки в першому кварталі ми інвестували 443 мільйони євро (+2,3%), значна частина яких пішла у майбутні продукти».

Мартін Ян, член правління Škoda Auto з продажу та маркетингу, додає: «Наші результати були особливо сильні на європейських ринках. Німеччина очолила ринок з найвищим абсолютним збільшенням продажів, далі йдуть Польща та Ірландія. Octavia залишається нашим бестселером, і водночас нас надихає зростаючий інтерес до нашого повністю електричного сімейства моделей Enyaq».

Стійкі показники в Європі: загальна частка ринку зросла
Škoda Auto збільшила свою загальну частку ринку в Європі до позначки більш ніж 5% за перші три місяці року. У першому кварталі 2024 року Німеччина залишалася найбільшим окремим ринком Škoda Auto у світі з 43 500 поставлених автомобілів. Це відповідає збільшенню на 8,3% порівняно з аналогічним періодом минулого року та є найбільшим зростанням у абсолютних цифрах у всьому світі (+3325 автомобілів). Бренд збільшив свою частку ринку в Німеччині порівняно з попереднім роком до 6,3% (2023: 6,0%). Чеська Республіка, батьківщина Škoda, є другим за потужністю ринком. Тут виробник автомобілів поставив приблизно 20 300 автомобілів у першому кварталі 2024 року (+0,5%), зберігаючи явне лідерство з часткою ринку 35,2%. Великобританія є третім за величиною ринком Škoda, де поставки зросли майже на 9% порівняно з минулим роком до 18 400 автомобілів із січня по березень. До десятки найбільших ринків бренду в першому кварталі також увійшли Польща (15 000 одиниць; +15,3%), Туреччина (10 200 одиниць; +14,5%), Італія (9 600 одиниць; +13,7%), Франція (9 200 одиниць; +9,6%) та Іспанія (8600 одиниць; +18%).

Успіхи в Україні
За перший квартал 2024 року Škoda увійшла у рейтинг ТОП-5 серед брендів авто, що найчастіше купують в Україні. За три місяці цього року Škoda показала приріст на 31% у порівняні з цим же періодом минулого року. Щобільше, компанії вдалося зберегти свою ринкову долі на позначці 7%. Найпопулярнішими моделями у першому кварталі 2024 року стали Škoda Octavia та Škoda Scala у своїх класах.

Історія успіху електромобілів триває: високий попит клієнтів на сімейство Enyaq
Сімейство Enyaq продовжує набирати обертів. Постачання по всьому світу зросло на 12,3% порівняно з аналогічним періодом минулого року. У Чеській Республіці Enyaq став найбільш продаваним електромобілем, зайнявши 17,8% ринку, а у Німеччині - друге місце. Він зафіксував зростання поставок на 43,7% - найвищий показник на всіх ринках - і досяг ринкової частки в 5,0%. Крім того, Enyaq посів друге місце у Швейцарії з часткою ринку електромобілів у 7,4%, у Фінляндії та Литві - третє місце, досягнувши частки ринку 6,3% та 6,1% відповідно.

Пропонуємо найкраще з обох світів: оновлення ICE та прем’єри BEV
У першому кварталі 2024 року Škoda Auto запустила виробництво оновлених версій Scala, Kamiq і Octavia, а також нового покоління Kodiaq, який буде доступний як гібрид із зарядним приводом із запасом ходу понад 100 км. Поряд з цим автовиробник систематично просуває свою кампанію електрифікації. Компактний електричний позашляховик Elroq вже зовсім скоро відсвяткує свою світову прем’єру, а компактний міський позашляховик Škoda Epiq вийде на ринки у 2026 році. У березні чеський автовиробник представив дизайн найдоступнішої моделі Skoda BEV за ціною близько 25 000 євро.

Škoda Auto Group* – Квартальне порівняння ключових цифр, січень – березень 2024/2023**): 

Порівняння ключових цифр

* Škoda Auto Group включає Škoda Auto a.s., Škoda Auto Slovensko s.r.o., Škoda Auto Deutschland GmbH, Škoda Auto Volkswagen India Pvt. Ltd. і до травня 2023 року до складу Групи також входило ТОВ «Фольксваген Груп Рус», фінансові результати якого включено до того часу.

** Відхилення у відсотках розраховуються з не округлених цифр.

*** Включає виробництво в Škoda Auto Group, за винятком виробництва на складальних заводах-партнерах у Китаї, Словаччині та Німеччині, але включає інші бренди групи, такі як SEAT, VW і AUDI; виробництво транспортних засобів, за винятком запчастин/повних комплектів.

**** Включає продажі Škoda Auto Group дистриб’юторським компаніям, включаючи інші бренди групи, включаючи SEAT, VW, Audi, Porsche і Lamborghini; продаж транспортних засобів, за винятком запчастин/повних комплектів.

Поставки по всьому світу в першому кварталі року

Поставки бренду Škoda клієнтам у першому кварталі 2024 року
(в одиницях, округлено, за моделлю; +/- у % порівняно з попереднім роком):

  • Škoda Octavia (61,200; +36.0%)
  • Škoda Kamiq (28,600; -11.5%)
  • Škoda Fabia (27,600; +8.2%)
  • Škoda Karoq (27,600; +7.9%)
  • Škoda Kodiaq (24,400; -7.8%)
  • Škoda Scala (15,100; +6.7%)
  • Škoda Superb (14,100; -10.4%)
  • Škoda Enyaq (14,000; +12.3%)
  • Škoda Kushaq (4,300; -32.5%)
  • Škoda Slavia (3,700; -17.0%)